Visie

Wij willen er allereerst voor zorgen dat onze leerlingen zich veilig, gehoord en gezien voelen. Dit betekent dat wij leerlingen een veilige oefenplaats willen bieden waarin ze zich vaardigheden eigen kunnen maken die ze nodig hebben in het leven. Een plek waar kinderen zich veilig voelen en waar leerkrachten leerlingen écht zien. Op die manier kunnen wij het onderwijs op hen aanpassen.

Groei in betrokkenheid, samenwerking en kwaliteit

De komende jaren gaat onze school groeien in leerlingaantallen. Onze visie is daarom gericht op groei, maar niet alleen in het aantal leerlingen, ook in betrokkenheid, samenwerking en kwaliteit van onderwijs. Zo bieden wij onze leerlingen een goede basis voor de toekomst. We willen dat iedereen zich welkom en gewaardeerd voelt, van leerling tot ouders en natuurlijk ook onze leerkrachten. Verbinding staat hierbij voorop.

Rijke en uitdagende leeromgeving

Kwalitatief goed onderwijs is heel belangrijk voor de ontwikkeling van onze leerlingen. Kenmerken van onze school zijn daarin:

  • Sociale veiligheid
  • Een breed aanbod
  • Aanleren van vaardigheden
  • Hoge verwachtingen

Deze kenmerken moeten zorgen voor een rijke en uitdagende leeromgeving. We bieden een oefenplaats voor onze kinderen waarbij ze vaardigheden leren en kennis kunnen toepassen die ze nodig hebben binnen onze maatschappij.

 

Kernwaarden

De Blokwhere werkt vanuit de volgende kernwaarden

  • Samen
  • Betrokkenheid
  • Vertrouwen
  • Verantwoordelijkheid

Samen

‘Wij spelen, leren en werken samen’

Samen bereik je meer dan alleen. Daarom leren wij de kinderen om elkaar te helpen en te leren van én met elkaar. Als school doen wij het samen met de kinderen én de ouders, we hebben elkaar nodig voor een sterke basis.

Betrokkenheid

Betrokkenheid van de leerkracht is heel belangrijk voor het kind. Een betrokken leerkracht zorgt ervoor dat het vertrouwen van een kind toeneemt en daardoor kan het kind beter groeien. Wij vinden het belangrijk dat iedere leerkracht betrokken is bij de leerlingen. Persoonlijke en positieve aandacht staat voorop. Een goede relatie tussen de leerkrachten en kinderen heeft een positieve invloed op het onderwijs en natuurlijk op de sfeer in de klas.

Vertrouwen

Alleen wanneer er vertrouwen is durf je fouten te maken, vragen te stellen en nieuwe dingen uit te proberen. Onderling vertrouwen tussen de kinderen, ouders en leerkrachten is daarom echt onmisbaar. Wij spreken ons vertrouwen richting de kinderen uit zodat zij voelen dat ze ertoe doen. Zo zorgen we ervoor dat het vertrouwen bij de kinderen groeit.

Verantwoordelijkheid

We willen kinderen leren verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leerproces. Dit zorgt voor een betere motivatie en meer betrokkenheid. Zo bereiden we onze leerlingen voor op de toekomst waarin het tonen van verantwoordelijkheid heel belangrijk is.